یزدفردا "جلسه مسئولین و مجریان ستادهای نماز جمعه استان یزد شنبه 10/12/87 برگزار شد .

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد" در این جلسه 3 ساعته که با حضور 50 نفر از مسئولین و مجریان ستادهای نماز جمعه استان برگزار شد ، ابتدا حجه الاسلام و المسلمین خانی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد با خیر مقدم به حاضران نکاتی را پیرامون وظایف ستادها و جایگاه آنها در جامعه امروز و نقشی که می توانند ایفا کنند بیان نمودند . خانی با بر شمردن نکاتی پیرامون خواندن اطلاعیه ها و تبریکها و تسلیت ها در بین نماز های جمعه از مسئولین ستادها خواست که اطلاعیه ها را بعد از نماز عصر قرائت کنند تا معطلی هایی که مردم از آن گلایه دارند کم شود .


مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد از کلیه ستادها خواست با روشهای مناسب و با آغوش باز همگان را به این فریضه مهم دعوت کنند و شرایط حضور حداکثری جوانان را در نمازهای جمعه فراهم کنند .

سپس حجه الاسلام و المسلمین مدرسی امام جمعه محمد آباد به مواردی از جاذبه و دافعه در نماز های جمعه پرداختند و با برشمردن این موارد ستادها را با جاذبه های نماز جمعه آشنا نمودند و از آنها خواستند با ریز شدن در این مسائل به باشکوه تر برگزار شدن این فریضه کمک کنند .

درادامه ؛ حجت الاسلام و المسلمین بشکانی امام جمعه شاهدیه به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نمازهای جمعه پرداخت و از ستادها خواست از حرکتها و صحبتهایی که بعضا مشکلاتی را به وجود می آورد خودداری کنند . ایشان رعایت نکاتی را در مورد ائمه جمعه یادآورد شد و از برخی حرکتها که ستادها با امام جمعه شهرشان انجام میدهند انتقاد کرد و خطاب به آنها گفت رفتار با امام جمعه باید همانند یک شخص عادی باشد تا مردم احساس راحتی کنند و بتوانند رودررو با امام جمعه صحبت کنند تا باعث روی گردان شدن از امام جمعه نشود .

ایشان با برشمردن نکاتی پیرامون نظافت ، از ستادها خواست پاکیزگی و نظافت را که شعار اسلام است حفظ کنند و جایگاه نماز جمعه را همیشه پاکیزه نگه دارند .

ایشان ابتکارات در ستادها را مهم دانست و ایجاد فضای قرآنی در ستادهای نماز جمعه را خواستار شد .

پس از پایان صحبتهای حجت الاسلام بشکانی ، مسئولین و مجریان ستادها صحبتها و پیشنهادات خود را با حضور حجت الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و حجت الاسلام و المسلمین خانی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بیان نمودند .

پس از جمع بندی نظرات حجت الاسلام و المسلمین صدوقی به بیان نکاتی خطاب به ستادهای نماز جمعه پرداختند . ایشان به اهمیت نهاد نماز جمعه اشاره کردند و فرمودند با توجه به اینکه این مکان زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند و چتر آن گسترده است ستادها باید توجه ویژه به فعالیتهای خود داشته باشند و تحت تاثیر گروهها ی مختلف قرار نگیرند . ایشان با تاکید بر نظافت مکانهای نماز جمعه و الگو بودن شعارهای اسلام به مسئولین ستادها فرمودند همواره این مسئله را از ضروریات بدانید و بر آن تاکید داشته باشید .

رفت و آمدها در نماز جمعه ها باید طوری باشد تا مردم به راحتی در این فریضه مهم شرکت کنند و به خاطر نبودن وسیله از نماز جمعه جدا نشوند .

حجت الاسلام و المسلمین صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات در کشور اشاره کرد و از ستادها خواست هیچ جریان سیاسی را به حریم نماز جمعه راه ندهند و محیط نماز را پایگاهی برای انجام فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی نکنند . اطلاعیه ها با رعایت اخلاق و قانون قرائت شود و خارج از مسائل نماز جمعه نباشد . اگر تا به حال هم تبلیغاتی در نمازهای جمعه صورت گرفته ، باید از بین برود و از اینگونه حرکتها در حریم نماز جمعه جلوگیری و برخورد شود .

امام جمعه یزد در مورد حضور دانش آموزان در نماز جمعه ، این حرکت را خوب ارزیابی کرد و این نتکه را یاد آور شد که دانش آموزان نباید تصور کنند که به زور باید در نماز جمعه شرکت کنند و آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که انگیزه برای شرکت در نماز جمعه در دانش آموزان ایجاد شود .

پس از پایان نماز ظهر و عصر به امام حجت الاسلام و المسلمین صدوقی ، استاندار در جمعه ستادهای نماز جمعه ، با تاکید بر جایگاه نماز جمعه احیاگر این فریضه را امام (ره)معرفی و نماز جمعه را با مسائل سیاسی و اجتماعی همراه دانست و گفت ائمه جمعه نیز از این مسائل روز مستثنی نیستند .

استاندار یزد دعوت از شخصیتها ، سین برنامه و سخنرانی ها را در نماز جمعه مهم دانست و از برگزار کنندگان خواست کسانی دعوت شوند که پیرو اسلام ناب باشند و کسانی سخنرانی کنند که پایبند به همه موارد اسلام باشند و اشراف کامل به مسائل روز داشته باشند . هر چه داریم از این نمازها و خطبه هاست و مسلمانان هر چه دارند از این نمازها و منابر و تریبونهاست و این ملت باید به خود ببالد که سردمداران با ضد ارزشها مبارزه می کنند .

 

 

 

 

 

   

   

 

 

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا